turkiyeden etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
turkiyeden etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

Türkiye ve İsrail ilişkileri: Türkiye


Türkiyede,özellikle basın organlarında Türk ve İsrail ilişkileri genellikle ekonomik boyutta incelendiğinde sanki Türkiye İsrail'e muhtaç bir ülkeymiş gibi gösterilir.Bunu gösterirken askeri ilişkiler önplana çıkarılır.Türkiye, İsrail'den şu kadar uçak satın alıyor,yok efendim şu kadar bilmemne ithal ediyor vb şeyler.. Benim burada inceleceğim mesele İsrail de,Türkiyeye muhtaç mı? sorusunu cevaplamak olacak.

Aslında Türk-İsrail ilişkileri karşılıklı şekillerde gerçekleşir.Yani anlatıldığı gibi sürekli Türkiye,ithalci konumda değildir! İlişkiler birebir ilişkilerdir.Yani Türk-İsrail ilişkileri tek taraflı kesinlikle değildir.Türkiye,TİM (Türk İhracatcılar Meclisi,mayıs 2010) raporlarına göre İsrail'e 1 milyar $ ihracat gerçekleştirmiştir. Peki Türkiye,İsrail'e ne ihraç ediyor ? İşte Türkiye'nin İsrail'e ihraç ettiği başlıca sektörler ve ihraç rakamları



ELEKTRİK ve ELEKTRONİK ÜRÜNLER : 92.310.607,03 $ ihraç

Günlük hayatta kullanılan birçok şey de Türkiye'deki fabrikalarda üretilip
İsrail'e ihraç edilmektedir.Genellikle İsrail'e ihraç edilen mallar
deniz yoluyla taşınmaktadır.
















ÇELİK İHRACI : 159.064.724,38 $

En yaygın olarak kullanılan alaşım türü çeliktir.Isıya ve güçlü kimyasallara karşı
dayanıklıdır.Birçok farklı çelik türü vardır.Hepsi demir ve karbon alaşımıdır.
Karbon çeliklerden;otomobil gövdeleri ve kırişler gibi birçok obje yapmakta
yararlanılır.



OTOMOTİV DE 151 MİLYON DOLARLIK İHRACAT

Türkiyedeki birçok otomobil fabrikası İsrail'e otomobil ihraç etmektedir.
Türkiyenin İsraile çelikten sonra en çok bu alanda ihraç yaptığı bilinir.
İsrail, ‘Mavi Marmara’ gemisine düzenlediği saldırı sonucu Türkiye’yle üst düzeye çıkan gerginliğe rağmen, Bursa’dan alacağı elektrikli otomobil siparişlerini artırdı. Renault’nun yıl sonunda Bursa fabrikasında üretmeye başlayacağı ilk elektrikli modeli Fluence Z.E’nin en büyük müşterisi olan İsrail, satın alacağı elektrikli araç sayısını yılda 35 bin adede çıkarırken, 5 yılda 150 bin araç ithal edecek.



KİMYEVİ MADDELER: İlaçlar,Kozmetikler,Deterjanlar,Zirai maddeler..79.440.159 $ dolar


DİĞER SEKTÖRLER

Türkiye,yukarıdaki alanlar dışında İsrail'e birçok ihracat daha gerçekleştirmekte.
Bunlardan bazıları demir,çimento,konfeksiyon ürünleri,tekstil,ağaç-orman,tahıllar
ve madenciliktir. Bu alanlarda yapılan toplam ihracat rakamı ise 280 milyon dolardır.
Görüldüğü üzere İsrail ve Türkiye arasında gerçekleşen ticaret sanıldığı gibi
yada gösterildiği gibi olmayıp,çift dönüşlüdür.
Yazının devamını okumak için..

Kürt açılımı namıdiğer Demokratik açılım

Kürt açılımı bilindiği üzere tam olarak Abdullah Gül'ün İran dönüşü sonrası yaptığı

"Kürt sorununda iyi şeyler olacak" açıklamasıyla siyasette yer almaya başladı.Aslında
2009 Martından daha önceleride konuşulan Kürt Açılımı,o zamanlar kendinden pek söz ettirmemişti..Kürt açılımının tam bu zamanlar konuşulması şu suali sormamıza neden oldu: Neden şimdi ?

Bu soruya cevap aramak AKP nin işidir fakat AKP bu soruyu yanıtlayacağına sürekli olarak
diğer siyasi partilerin (MHP gibi.) geçmiş zamanlarda yaptıklarını eleştirerek kendine malzeme çıkarmaya ve dolayısıyla medyada bu konunun konuşulmasını engellemeye çalışıyordu. Peki kürt açılımı nedir ? Kürt açılımı adıyla kürtlere hangi haklar verilecektir ? Sonuçları ne olmuştur, tahminen neler olacaktır ?

Öncelikle kürt açılımının ne olduğu sorusuna gelelim.. Kürt açılımı, demokratikleşme yani düşüncelere saygı gösterme dolayısıyla her insana (ırka) eşit davranmayı öngören pakettir.Paketin içeriği şu an itibariyle pek belli değildir fakat paketin içeriğinin bahar aylarında açıklanacağı bizzat başbakan RTE tarafından bildirilmiştir.

Peki kürt açılımı adıyla bildirilen paket,türkiyede yaşayan diğer ırklara nasıl avantajlar
sağlayacakdır ? Bu sorunun düzeltilmesi gereken kısmı "diğer ırklar" dır. Çünkü bu açılım
Türk dışındaki diğer ırklara verilecek bir hakları kapsamaz..Bu paketten sadece kürtler yararlanacaktır.Burası zaten apayrı bir sorundur.Ve kürtlere yapılacak bu hakları başkalarıda
isteyebilir.. Bu durumda ülke çıkılmaz bir kaosa girebilir.. Peki kürtlere hangi haklar verilecek veya kürtlerin bu paketten bekledikleri haklar neler ? Paketin içeriğinin pek belli olmadığını
söylemiştim. Fakat pakette kürtlere kürtçe eğitim sağlayabilme (1),"özel" kürtçe TV kurabilme (2),kürtlerin yoğun olarak yaşadığı şehirlere eski adlarını geri verme;Diyarbakır=Amed gibi (3),
kürtlerin kültürlerini yaşamasına saygı gösterebilme (4,?), Doğu ve Güneydoğu şehirlerini ekonomik olarak güçlendirme (5) gibi hakların verilmek istenmesi kesinlikle olması beklenen maddelerdir.Peki bu maddelerin gerçekleşmesi neleri değiştirir ? Bu maddelerden ilkinin gerçekleşmesi demek anayasanın türkiyenin dili türkçedir ifadesini hiçe saymak demektir ve aykırıdır.3.maddede geçen şehir adlarının değiştirilme hususu yanlıştır.Zaten türkiyede
şehir adlarının orjinal adları kullanılmaktadır. Fakat bu maddenin gerçekleşmesi türkiye açısından aleyh bir durum yaratmaz gibi gözüküyor ama yinede aykırı buluyorum.2.madde şu zaman itibariyle gerçeklemiştir.Ve isteyen her Kürt türkiyede kürtçe televizyon yayını yapabilir..

Kürtler ne ister ? Bu soruya verebileceğim cevabı Kürt asıllı bir kişinin ağzından yazıyorum..

1) Kürtler, kendi asker birliklerini kurmalıdır.
2) Kürtlerin kimlik kartlarına Türkiye bayrağı yerine Kürdistan (?) devletinin bayrağı koyulmalıdır.
3) Kürtçe insan isimleri yasaklanmamalıdır.
4) Eğitimin dili kürtçe olmalıdır,okullarda kürtçe eğitim verilmelidir,türkçe değil.
5) Bizlere toprak verilmelidir ve orada bayrağım dalgalanmalıdır (biliyorum komik..)
6) Kürtlere ikinci sınıf vatandaş muamelesi yapılmamalıdır.
7) Seçimlerdeki %10 barajı kalksın ve bizim milletvekillerimizde meclise girebilsin.
8) Doğu ve Güneydoğu bölgelerindeki şehirlere kürtçe bilen devlet insanları atansın.(Doktorlar,Hemşireler,Öğretmenler,Avukatlar vb.)



Peki .kürt açılımı sürecinin türkiyeye getirdiği yararlar nelerdir ? kürt açılımın
konuşulmaya başlandığı günden itibaren türkiyeye hiçbir getiri sağlanmamıştır.Tam tersine
ülkemiz "sizli,bizli " olmuştur.Bu gerçek çok önemlidir.Çünkü sizli bizli konuşma ileride
çok tehlikeli durumlara yol açabilir.kürt açılımı sürecinin başından itibaren terörün
azalması bekleniyordu fakat terörün şiddeti hiçbirzaman azalmadı.Tam tersine arttı,arttı ve
yine arttı.Ve sonra öldürdü,öldürdü ve yine öldürdü. Hainler, genç askerlerimizi birer
birer toprağa gömdü. Sadece içinde bulunduğumuz Eylül ayında 1'i sivil 9 asker 10 insan
hayatını kaybetmiştir. Geçen Ağustos ve Temmuz aylarında ise toplam 12 insan ölmüştür.
Bu sayı Haziranda ise 3 tür.Mayısta 9,Nisanda yani kürt açılımın medyada çokca yer aldığı zamanlarda ise maalesef 12dir.Toplamda 46 insan hayatını kaybetmiştir !

Kürt açılımı sürecinde daha ne kadar şehit haberleri duyacağımız ise tam bir sorunsaldır.

KÜRT AÇILIMINA HAYIR
Yazının devamını okumak için..